Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šta to beše ideologija?

Komentari (69) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 23 avgust 2016 19:24
Stanić Milan
Autor teksta prezentuje najviše korištenu definiciju u politikološkom rečniku,međutim ovde je važno reći par reči - kada pojam ideologije ulazi u politikološki rečnik.Naravno,ovaj pojam je vezan za francuske akademike koji se suprostavljaju Napoleonovom cezarizmu.Kasnije će ideologija poprimiti puno širi pojam,jer se kao višedimenzionalna pojava ne javlja samo u politici,nego u filozofiji,moralu,pravu i što treba posebno naglasiti u religiji .

U užem smislu je ipak vežemo najčešće za politiku jer politika prožima sve više različite oblasti društvenog života.Munije definišući špolitiku kaže," da politika nije sve, ali je u svemu.
Što se tiče stranačkog organizovanja,ono ne nosi "zaštitni znak"ideološke pripanosti,radi činjenice što su stranke u Srbiji pre svega izborne konstrukcije, koje zavisno od stranačke hijerarhije omogućuje vertikalnu mobilnost.A,što se tiče prof. dr Koštunice njegov kvantum teorijskog znanja je nesporan,ali ideje???
Preporuke:
17
16
2 utorak, 23 avgust 2016 19:34
Mićko
Ja sam jednom od mog profesora čuo sledeću priču o Edvardu Kardelju. A na račun ustavnih eksperimanata što ih je vršio. Kao, došao seljak kod Kardelja pa mu se šali da mu krava daje malo mleka. Ovaj mu kaže da joj ukine hranu na par dana pa da opet dođe. Sledeći put mu kaže da joj ukine i vodu. Na kraju seljak dolazi i kaže kako mu je krava crkla. A Kardelj veli: "Šteta, imao sam još ideja".

Tako i ovo. Ma lako je ocenjivati sa olimpskih visina. Ali šta RADIŠ? Kakav je program ponuđen? Kako je kamapanja vođena? Zašto ste u proteklih 15 godina, i intelektualci i političari, ulupali zemlju i sad nema ni izvinjenja, a očekivalo bi se, a u najmanju ruku, i neko objašnjenje, ne bi li?! Kako je to bilo moguće?!
Preporuke:
23
15
3 utorak, 23 avgust 2016 21:07
Cviko
Mi živimo u potrošačkom društvu. Nemamo novaca a i ono što imamo, ode na vraćanje dugova i lopovluke. Dakle trošimo budućnost u koju još nismo kročili. Potrošačkom društvu ne treba ideologija, već NOVAC. Davno je pesnik kazao "za ideale, ginu budale". Istini za volju, gine se i zbog novaca. Ali šta se može. Novac je sve, sa novcem možemo sve... Ovo je pravilo koje je definitivno zavladalo mozgovima većine kojoj je novac pravi i jedini Bog. Raspadom Juge i petim oktobrom, odbačena je svaka ideologija. Samo NOVAC, NOVAC, NOVAC, i tako do iznemoglosti...Hm, možda će se neko setiti da ima i boljih načina, da se živi bolje od ovog u kojem je sve sadržano u novcu, hm?
Preporuke:
20
13
4 utorak, 23 avgust 2016 21:55
(nije)teško je biti fin
Novac je u biti neoliberalne ideologije. Sve je podređeno tržištu - profitu, a radna snaga je roba. Društvene potrebe su jedno, a profit nešto sasvim drugo.
Imperijalizam i globalizam su na delu. Ništa veliko mi tu ne možemo, ali da će trajati večno - neće. U takvom globalnom geopolitičkom procesu nema puno mesta za ideologije desnice i levice, odnosno jedna je isto što i druga i obrnuto. Nije to samo u Srbiji, već i u Francuskoj, Španiji...
Pravda, šta to beše? A ima li suštinske demokratije bez pravde?!
Preporuke:
13
5
5 utorak, 23 avgust 2016 21:55
Valter brani Sarajevo
Vrh DSS treba da odluči da li je opozicija ovoj vlasti ili je pozicija.Prelazno rešenje nije moguće i neće doneti glasove na narednim izborima.Glasači na Voždovcu i na Vračaru KAZNIĆE sitnosopstvenički DSS na sledećim izborima u ovim opštinama.Danas je bolje da DSS ima 300pravih opozicionih članova tipa Sande Rašković ili Dragana Maršićanina nego 3000 goluba prevrtača.
Preporuke:
41
3
6 utorak, 23 avgust 2016 21:56
...
Ne razumem čemu ovoliko filozofiranje u prvim komentarima, mada su u osnovi tačni. Ali ovde je stvar jednostavna. DSS su godinama nagrizali oportunisti i interždžije koji su se skrivali iza Kosova i Vojinih leđa. A sad su otvoreno pokazali svoju pravu prirodu i lice. Zato su i oterali Sandu, to jest, naterali je da se povuče.
Preporuke:
46
8
7 utorak, 23 avgust 2016 22:15
Knežević Milan
Autorka teksta podseća na teoriju, a ja ću podsetiti na praksu...
Da- Koštunica je bio ideološki čist, u teoriji; u praksi- krajnje diskutabilan!
Zar nije pravio Vlade sa Đinđićem, Dinkićem,Labusom, i da ne nabrajam!?
Kako to korespondira sa ideološkom doslednošću, o kojoj govori Trifkovićeva?
Po tom- ideologija desnice i tolerisanje pljačkaške privatizacije u sve siromašnijoj i zaaduženijoj Srbiji, u kojoj je bio i premijer i presednik- i, kao takav- svakako dobro obavešten, meni nikako ne opravdava izbor političkog delovanja.
Nesporno je bio vrlo učen čovek, ali nesposoban da to upotrebi u praktičnoj politici; pošten u ekonomskom smislu, ali vrlo "elastičnog morala" u političkom.
Nije on ništa gori od svih, koji su se izređali posle njega; ali- nije ni mnogo bolji.
Preciznije- nedovoljmo bolji.
Nama treba manje "učen"; bliži običnom čoveku; najbliži seljaku i radniku- koji sve izdržavaju na svojim "venama"...
Preporuke:
32
8
8 utorak, 23 avgust 2016 22:28
Ideologija šta je to?
Ideologija je novac.Danas ideologiju možda imaju islamisti a nekada su je imali komunisti.Sve ostalo u politici je samo novac.
Preporuke:
24
4
9 utorak, 23 avgust 2016 22:38
Ideologija šta je to?
Šta to beše ideologija?


Iz liččnog iskustva znam šta je ideologija? Naprimjer ono što sam doživio u vlastitom iskustvu.Kao dječak sa 14 godina sam razmišljao komunistički o besklasnom društvu, svjestan klasnih razlika, privržen ideji o sveopštoj ravnopravnosti, nisam polagao ništa na novac, smatrao sam novac prljavom stvari, mislio da cijeli svijet treba da bude komunistički i dr.
Preporuke:
15
7
10 utorak, 23 avgust 2016 23:13
Ideologija šta je to?
Šta to beše ideologija?


Da zaključim sa komentarima.Mislim da bih bio nepravedan ako ne bih napisao da vidim u još jednoj stvari prisustvo ideologije, a to je kod ovih što sebe nazivaju ili ih možda drugi tako nazvaju panslavenima ili panpravoslavnim slavenima, koji žele ujedinjnje svih pravolsavnih slavena u jedan društveno-politički sistem.Mislim da ima tu ideologije, jake ideologije na stabilnim temeljima, koja će sa godinama koje dolazi sve više jačati.Ipak ta kategorija ljudi nije baš u kategoriji onih "ideologija novac", ima kod njih istinske ideologije.
Preporuke:
15
6
11 sreda, 24 avgust 2016 00:29
Jos jedan "Tribalac"
Da sam na dan izbora znao da postoji Uros Jankovic, i da se u DSS pita za nesto - ostao bih kuci.
Preporuke:
22
3
12 sreda, 24 avgust 2016 00:45
Liberalni kapitalizam kao ideologija
Sve opozicione partije su 90-ih godina imale istu političku ideologiju - liberalni kapitalizam. Tačnije, svi su se zalagali za "parlamentarnu demokratiju i tržišnu privredu". Istovremeno su bili protiv samoupravljanja i društvene svojine. I šta sad? Samoupravljanje je ukinuto, ono što je bilo društveno postalo je privatno, imamo višepartijski sistem, dakle parlamentarnu demokratiju. To je ideologija na koju se pozivaju sve stranke uključujući DSS, SPS, Naprednjake, LDP...Programi tih stranaka se razlikuju samo u detaljima razrade ISTE IDEOLOGIJE.

Prema tome, ako na političkoj sceni vladaju beskrupuloznost, koristoljublje, primitivizam a u zemlji beda, siromaštvo, apatija... onda to nije posledica nedostatka ideologije već naprotiv izraz prirode postojeće ideologije.
Preporuke:
28
6
13 sreda, 24 avgust 2016 05:52
Rijaliti Srbija
Ako na Prvoj televiziji jedan šarmantni voditelj u dečijoj emisiji non stop zapitkuje devojčice:"Koliko simpatija imaju?" i kada se nađe jedna koja odgovori sa :"Samo jednu",a on pri tome nastavi da insistira na dva,tri...i na kraju mu dete kaže:"E baš si čudan!",kakvo je to vaspitanje dece? Baš smo smešan a posrnuo narod! Majka Ceca jer je bila Arkanova...Dalje neću! A vi se i dalje čudite... E moj Ristovski,političari u demokratiji su uvek kakav je narod. Valjda je to shvatio i nemački ambasador pa zato pobeđuje na izborima u Srbiji...
Preporuke:
16
2
14 sreda, 24 avgust 2016 07:19
pitanje
Da li je pripadnost masonskoj sekti ideologija ili ne?
Ako da,da li je ta ideologija iznad ostalih,jer već obuhvata sve što neku grupu vezuje i na drugi,regularan način(alavost,konvertitstvo,nemoralnost..)
Žmurenje ili ćutanje,s glavom u pesku,nije odgovor.
hejter
Preporuke:
11
3
15 sreda, 24 avgust 2016 07:22
Reddy
Autorka u početku greši konstatacijom da...."Danas smo svedoci toga da je politika sve manje borba za uverenja, i da je ona prerasla u borbu za privilegije.". Politika, naime, nikada i nije bila izvorna borba za uverenja već uvek i svuda borba za privilegije, odnosno interese određene klase ili grupe u društvu! To je zakon političkog delovanja u građanskom društvu. Građansko društvo je društvo otuđenih osoba i grupa, jednom rečju, društvo interesa a ne izvorna ljudska zajednica u kojoj se ostvaruju njeni ideali. U ljudskoj zajednici se ostvaruju ljudske vrednosti i tu nije potrebna ideologija dok se u društvu interesa realizuju robni interesi pa je ideologija odgovarajući instrument za njihovu realizaciju. U ljudskoj zajednici se vrši "neposredna razmena" vrednosti, u društvu interesa ovi se posreduju robnim putem. Tako se i radna snaga realizuje kao roba a ne kao izvorna prirodna moć čoveka. Čovek je prisiljen da otuđi svoju prirodnu moć da bi realizovao svoj društveni interes.
Preporuke:
23
6
16 sreda, 24 avgust 2016 07:56
Stanić Milan 2
Ostali smo uskraćeni da se pojam ideologije kao oblika društvene svesti malo šire elaborira od samog autora teksta G-đe D. Trifković,što bi bio predložak za ozbiljniju diskusiju, shvaćajući pre svega NSPM kao časopis za političku teoriju i društvena istraživanja, a ne sizifovu mapu iz 1940.

Iz svog ugla gledanja, u delima Marxa i Engelsa ideologija nije ništa drugo nego superstruktura duhovne nadgradnje dajući joj pre svega klasni karakter.Pojedine kolege pojam ideologije izjednačuju sa novcem reterirajući se na srbsko društvo( i ne samo srpsko u BiH i Hrvatskoj to je mnogo gore jer je osnovni činilac ideologije militantna fundamentalistička religija,a to nosi latentnu opasnost degradacije društvene svesti).U nastavku,nešto želim reći o dezideologizaciji kao fenomena koji se javlja u nedovršenim društvima.
Ideologija je tesno vezana uz političku partiju.Najveći doprinos teorijskoj misli stranačkog organizovanja(po mom ličnom sudu)dali su talijanski autori.(nast)
Preporuke:
10
5
17 sreda, 24 avgust 2016 08:14
Stanić Milan 3
(nast) Gramši dajući definiciju proleterske partije govori o kolektivnom intelektualcu,što će reći da partija nikada ne sme biti apsolutno vlasništvo pojedinca(lidera) ili uske grupe partijskog aparata.N. Bobio govoreći o demokratiji kao "najlošijem obliku vladanja",konstatuje da je "politički sistem izgrađen kao piramida pod pretpostavkom da u jednom društvu postoje različiti stepeni moći,tako da u demokratskom društvu vlast ide oda baze prema vrhu,a u birokratskom društvu suprotno."Tu dolazimo do prelomne tačke pretpolitičkog društva.Ne baveći se pers. sa ličnosti premijera Vlade,na pol. sceni došlo je do čudnog miksa.Desna stranka,bez ikakve ideologije,sa formalnim "levim skretanjima",(opet u simboličkom ponašanju) uvela je srbijansko društvo u slepu ulicu.Zato često u svojim skromnim komentarima poredim državni brod Srbije sa Rembovim "pijanim brodom",bez kormilara i kapetana.Jedan totalno pogubljen,drugom horizont završava u Bajčetini,a treći kao mačor oko vruće kaše...
Preporuke:
11
3
18 sreda, 24 avgust 2016 09:12
Balkanski savez
Bilo bi dobro kada bi se svi pravoslavne države ujedinili i stvorile savez država - Balkanski savez za početak. Draži su nam Mađari, Turci, Albanci, Hrvati, Nemci...novac ne zna za veru, istina, a on je uglavnom švapski.Ratnu odštetu nisu platili, niti će. Izraelu plaćaju, a i Francuskoj, oni nisu pravoslavci, a nisu ni imali Broza da se ratne odštete u ime Srba odrekne?!
EU nema alternativu jer mi "civilizacijski pripadamo samo Evropi" kažu. Da li i kakvoj Evropi?
http://www.in4s.net/ujedinjeno-pravoslavlje-kako-bi-hipoteticki-izgledala-ujedinjena-pravoslavna-drzava/

Zašto savez svih manje više pravoslavnih zemalja, ne bi mogao funkcionisati i kao sekularna država odnosno građansko društvo, ili savez po ugledu na EU na primer, po istom principu kao što u biti vatikansko-protestantkska EU bez alternative funkcioniše?!
Preporuke:
9
1
19 sreda, 24 avgust 2016 09:18
Reddy
@Liberalni kapitalizam kao ideologija

Sažeto, ubedljivo i jasno! Bez ostatka.
Preporuke:
16
7
20 sreda, 24 avgust 2016 09:22
zlatna sredina
Najbolje bi bilo da vratimo samoupravljanje i ukinemo višepartijski sistem. Najmanje je normalnih u ovoj državi, zato je sve nenormalno.
Preporuke:
18
6
21 sreda, 24 avgust 2016 09:37
ZR
Dobar tekst, jasno i u sred srede, bravo za Draganu.
Preporuke:
9
6
22 sreda, 24 avgust 2016 09:50
Namera
Poštovana gđo. Trifković,
bez bilo kakve namere da zvučim zlonamerno (i u uverenju da ćete možda ovo i pročitati), već sa potpuno drugom željom i namerom - da svi bolje razumemo stvarnost oko sebe - reći ću vam sledeće.
Ovakav pamflet može da napiše samo neko ko nema osnovna razumevanja međuljudskih odnosa, odnosa moći i organizacije bilo koje vrste.
Stvarnost je daleko kompleksnija a vama je bolje da nađete snage da ovu kritiku usvojite i zagledate duboko u svoju dušu u potrazi za odgovorima.
I jedna lična napomena: doživeo sam nemalu neprijatnost čitajući ove redove - intelektualnu nelagodu koju čovek doživi kada je izložen banalnosti.
Preporuke:
19
14
23 sreda, 24 avgust 2016 10:32
Stanić Milan 4
Stanić M.- "Liberalni kapitalizam..."

Slažem se sa Vašom ocenom oko stanja i odnosa 90-tih čije "tantalove muke" će osetiti generacije.Ovde je vrlo važno napomenuti,da je našem društvu nametnuta restauracija( u najgorem obliku) stvarajući tzv."kapitalizam periferije." To je bitna razlika od liberalnog kapitalizma jer iza njega stoji jaka državna vlast sa svim atributima prisile,a iza kapitalizma periferije društveni haos koji ne vidi racionalan izlaz.
MIsao Sun Jan Fanga ne zastareva." U ljudskoj delatnosti može da postoji milion različiti zakona,ali zakon vrednosti dolazi na prvo mesto". Ergo.Predugi amortzacioni rokovi i odsustvo prosečnog profita kao pokazatelj dobrog ili lošeg poslovanja reproduktivnih preduzeća,siguran je put u veliku društvenu,nacionalnu i državnu katastrofu.
Preporuke:
15
3
24 sreda, 24 avgust 2016 10:52
neko
i novac JE JEDAN OPSTEPRIHVACENI IDEAL;
Preporuke:
10
4
25 sreda, 24 avgust 2016 11:13
Reddy
@Stanić Milan

Sjajno ste predočili kako i kuda smo zašli. Poenta na mestu uz izvanredne meandre.

Salut!
Preporuke:
11
10
26 sreda, 24 avgust 2016 12:30
Chedomir, Zharko, Vuk
Nenad, Bozhidar, Pavkovicka, Biserko, Kadnicka, Udovicchki i slichni su svetiJonici idealizama ideologija.
Oleksandra nema potrebe pominjati, ON je svetlosne godine iznad sviH.
Preporuke:
10
2
27 sreda, 24 avgust 2016 12:50
...
"Druga dilema je da li neprirodno učešće u vlasti zbog dva radna mesta u opštini ili jednog upravnog odbora u nekom preduzeću, donosi više koristi za pojedince ili štete za organizaciju"

Čini mi se da autorka banalizuje stvari i daje daleko veći značaj no što je potrebno učešćem u vlasti u dve beogradske OPŠTINE, ako će to ugroziti DSS kao organizaciju, onda DSS ni ne postoji.

To je tako mali "ćar" da je bespredmetno na njemu oštriti temu principijelnosti! Lokalni beogradski opštinski problemi su ipak samo to Dragana! ne treba preterivati, a još ponajmanje tome pridavati takav značaj da se DSS dovodi do ponovnog raskola.

Uzgred ja sam uvek glasao za dr Vojislava Koštunicu ili za koga je on rekao, ovaj put nisam izašao, upravo zbog reči Boška Obradovića iz Dveri o dr Vojislavu Koštunici, - gde je vama tu bila principijelnost????!!!
Preporuke:
10
10
28 sreda, 24 avgust 2016 13:39
mile
Problem je i nastao kada su mnogi (pa i autorka) poverovali da je Kostunica principijelan politicar i da zna da ostvari opsti interes.
Preporuke:
18
8
29 sreda, 24 avgust 2016 14:03
Dule@mile
Naravno. "Principijelnom" Koštunici nije smetalo što je na vlast došao državnim udarom i oduzimanjem prava glasa prognanicima sa Kosova i Metohije koji nisu mogli da glasaju u mestu boravišta. Da ne pominjemo protivustavna hapšenja naših građana i njihovo ekspedovanje stranom, a nezakonitom, sudu u krvavom Hagu.
Preporuke:
18
10
30 sreda, 24 avgust 2016 14:53
Miletu ili Duletu
A za koga ste vi glasali?

Ajde priznajte, za kog principijelnijeg, drzavotvornijeg od Kostunice ste bili?

nema ga


naravno zato samo mozete da mu zavidite vasi mu nisu ni do zgloba, puzaju, size za amerikancima, slusaju pokorno
Preporuke:
15
5
31 sreda, 24 avgust 2016 14:55
Naravno
Vladislav Jovanović: Milošević je čeznuo da se pomiri sa Amerikom

http://www.nedeljnik.rs/nedeljnik/portalnews/vladislav-jovanovic-milosevic-je-ceznuo-da-se-pomiri-sa-amerikom/
Preporuke:
13
2
32 sreda, 24 avgust 2016 15:10
Boško
Knežević Milan

Da- Koštunica je bio ideološki čist, u teoriji; u praksi- krajnje diskutabilan!
Zar nije pravio Vlade sa Đinđićem, Dinkićem,Labusom, i da ne nabrajam!?


Ne možeš Koštunicu da optužiš

što nije imao dovoljno saradnika koji žele dobro Srbiji.

Koštunica je pokušao nemoguće i propao

jer kao što se i sada vidi na izborima 2016te u stradiji ima samo ~200 hiljada Srba patriota glasača
Preporuke:
18
10
33 sreda, 24 avgust 2016 17:03
Mićko
@...

Ma u tome i jeste stvar, nema potrebe za previše mudrovanja. Nego:
- Vidi imaš li većinu u stranci za stav da nema kolboracije i trgovine. Ako imaš, pravi noi statut po kome Predsedništvo odlučuje o koalicijama na lokalu i kandiduj i izaberi u njega ljude koji eksplictino kažu da neće koalicije sa SNS-om.
- Ako nemaš većinu, pravi drugu stranku. Neka se Sanda i ko je već od poslanika u tom fazonu otcepi i, naravno, zadrži mandat. Pa na osnovu toga probati nešto zidati.
- Napravi program koji je sistematska, jasna i održiva alternativa ovome što se sad radi. Mani se nekih morskih priča o Kamčatki i Putinovog namigivanja migovima.Nego deda da vidimo šta ćemo konkretno sa privredom, obrazovanjem i zdravstvom. Ako nećeš MMF, objasni odakle ćeš isplaćivati plate i penzije.
-Prevedi ovaj program na jezik koji može razumeti i onaj sa osnovnom školom. Nije ti biračko telo sastavljeno samo od akademika, naprotiv.
- Napravi ozbiljan plan prezentovanja. Internet, ulica, tribine.
Preporuke:
5
2
34 sreda, 24 avgust 2016 17:28
Ah
Kako nema ideologije? Pa 'U se nase i podase' je itekako ideologija i to skoro svih koji se u Srbiji bave politikom zadnjih par decenija.
Ono što je tačno u ovom kratkom osvrtu na trenutnu političku situaciju i DSS kao ilustraciju, je stav da mora doći do promene sistema političke reprezentacije. To znači da se treba izboriti za eliminaciju partijskog glasanja i izbor poslanika po okruzima po imenu i prezimenu - a ne stranaka koje biraju samo lakeje u parlament.
Stranke treba svesti na partijske klubove u parlamentu bez direktnog uticaja na izbor poslanika ali i izbor službenika državne administracije koja takođe služi trenutno samo kao partijsko interesno udruženje umesto da radi u korist svih.
To podrazumeva i korenitu promenu političko ekonomskog sistema koji po ugledu na Italiju treba da olakša formiranje kooperativa u malim i srednjim preduzećima u vlasništvu zaposlenih. (Ne to nije povratak na samoupravljanje ali jeste povratak interesima radnika i svih zaposlenih i celog društva).
Preporuke:
6
0
35 sreda, 24 avgust 2016 17:38
Ah
Naravno prethodno nabrojano zahteva da se pre svega nađu ljudi koji će se izboriti da se prvo zaustavi suludo uništavanje države i ekonomije koje sprovodi interesna klika stranih i domaćih muljatora.
To se neće postići osvešćivanjem većine kojom je uvek lako manipulisati preko medija i podmićivanjem lažnim obećanjima.
DSS ako preživi a i drugi koji bi da nešto menjaju, moraće da se prvo sami osveste u pogledu ciljeva i metoda kojim se isti mogu postići a zatim da obeća pre svega korenite ekonomske promene koje će većini a naročito omladini doneti perspektivu zapošljavanja pre svega i to ne lažnom pričom o stranim investitorima već domaćim ulaganjem i podrškom domaćoj proizvodnji a ne stranim robovlasnicima.
Preporuke:
5
0
36 sreda, 24 avgust 2016 18:26
Sten
@Ideologija šta je to?
Ovo nije samo za Vas vec i za sve druge koji veruju da je novac sve. Slazem se jeste. No, ne cini li Vam se da je lakse doci do novca tamo gde ga ima nego tamo gde nema ili gde ga je nedovoljno? Ideologija u dobroj meri utice i na sticanje novca, pa zasto onda ne izabrati ideologiju koja vise obecava u tom smislu. U uspesnom drustvu je lakse i sticati, a i kradje su manje primetne.
Zato verujem da je najveci problem sposobnost ili bolje, nesposobnost, onih koji su na vlasti. Oni niti imaju ideja niti dovoljno znaju ono sto rade, pa na kraju kradje, bolje otvorene pljacke, su jedini pojavni oblik njihovog delovanja.
Preporuke:
7
5
37 sreda, 24 avgust 2016 18:45
Boško
Ah
Naravno prethodno nabrojano zahteva da se pre svega nađu ljudi koji će se izboriti da se prvo zaustavi suludo uništavanje države i ekonomije koje sprovodi interesna klika stranih i domaćih muljatora.


Objasni mi kako "promeniti svest" naroda koji dobija "domaće vaspitanje" od svojih degenerisanih i denacionalizovanih roditelja kojima je ispran mozak tokom višedecenijske okupacije sa kultom ličnosti, "moralno političkom podobnošću" "uči sine da ne moraš da radiš" "niko ne može da me plati koliko ja mogu malo da radim"

Ako "najstariji i najmudriji" tvrde da je opšta kriminalizacija 90tih i pljačka fonda društvenih stanova kao i penzije koje su "zaradili" tokom 10 godina sankcija "ustavna kategorija" dobijaš većinu stanovništva koja je kriminalizovana i svoje kriminogeno ponašanje prenosi na svoje potomke.

Na koga da se ugledaju "deca"?

Kada najveće stanove i penzije imaju upravo oni koji su najviše doprineli uništenju privrede i osiromašenju države.
Preporuke:
11
12
38 sreda, 24 avgust 2016 19:08
Knežević Milan
Boško
Knežević Milan

Ne možeš Koštunicu da optužiš

Mogu.
Kao predsednik i premijer- imao je sve poluge države u rukama; znao je dobro ko za koga radi, a ko za Srbiju.
Ko je od te bande uhapšen?
Ako mu je aparat države bio "šupalj" i korumpiran- što to nije rekao narodu, i zatražio pomoć?
Kao, recimo- Erdogan?

što nije imao dovoljno saradnika koji žele dobro Srbiji.

Pa, ko mu je izabrao te i takve "saradnike", Vi i ja?

Koštunica je pokušao nemoguće i propao

Pokušao je da onu besplodnu teoriju, koju je savladao, pretoči u praksu; propao je jer nije nikad ništa u životu radio, osim što je bio- profesor...
Kad tome shvatite suštinu- biće Vam jasnije zašto je odgovoran. I kriv.

jer kao što se i sada vidi na izborima 2016te u stradiji ima samo ~200 hiljada Srba patriota glasača

Vama strast smeta da racionalno sagledate realnost; imate višak onoga, što Koštunica nije imao uopšte.
Preporuke:
16
7
39 sreda, 24 avgust 2016 20:01
...
Izvinjavam se komentatoru koji bi da je Koštunica kao Erdogan, taj zaista ništa ne razume!
Preporuke:
9
8
40 sreda, 24 avgust 2016 20:11
Projekcija
je ono kada neko štonema vidi kao nedostatak nekoga drugog, MK nema kohones! Koštunica ih je svakako imao i kada je Đinđiću rekao da je napravio državni udar izručivši predsednika Miloševića, i kada je bio nadglasan od žutih oko Kosova i Metohije i vratio mandat narodu, i kada ga narod nije izabrao, izašao iz politike!

MK
Znate li nekog srpskog političara koji je tako principijelno postupio!
Verovatno da ne.
Tako to radi profesor!
Kada to postanete ili shvatite, biće svima nama bolje, možda na izborima najzad valjano izaberete! ili sami nešto uradite makar koliko Koštunica u malom prstu,

dotle vaši komentari o vama i vašim nedostacima više govore
Preporuke:
7
7
41 sreda, 24 avgust 2016 20:21
Milisav Bačinac
Pratim g-đu Trifković i moj je utisak da se radi o obrazovanoj i pristojnoj ženi koja vrlo razložno i razumljivo iznosi svoje stavove i obavezno ih potkrepljuje nespornim činjenicama ili prilozima iz univerzitetskih udžbenika. Dakle, veoma je poštujem i doživljavam je kao autoritet. Sa druge strane vidim pregršt nebuloznih i zlonamernih komentara
Preporuke:
7
9
42 sreda, 24 avgust 2016 20:26
Dule
Koštuničina "principijelnost" kada je odmah posle nasilnog uzimanja vlasti pustio iz zatvora preko hiljadu šiptarskih koljača i glavoseča pravosnažno osuđenih od strane nadležnih sudova. Isto tako je zaboravio na pravosnažne presude naših sudova protiv Klintona, Blera, Solane i ostalih ratnih zločinaca, naredbodavaca kriminalne agresije na SR Jugislaviju, sa kojima se grlio kada su posle te agresije dolazili u Beograd da provere kako se sprovode njihove naredbe i da se naslađuju zlom koje su nam naneli.
Preporuke:
16
5
43 sreda, 24 avgust 2016 21:01
Boško
Knežević Milan BoškoKnežević MilanNe možeš Koštunicu da optužišMogu. Ljudi koji su glasali za Koštunicu su upravo oni koji su i očekivali od njega da poštuje sve demokratske principe i predizborne i postizborne koalicije, koje su mu zakonski i moralno ograničavale delovanje kao poštenom iskrenom demokratijer nije turski, komunistički, socijalistički, naprednjački kabadahija i diktator.E sada što ti očekuješ da je Koštunica trebao da prebija i ubija političke protivnike, građane, kao što je to radio milošević ili tito to više govori o tebi nego o KoštuniciKako bi ti "sprovodio demokratiju"?Daš reč pa "ubiješ kuma na spavanju"?
Preporuke:
8
10
44 sreda, 24 avgust 2016 21:15
Mićko
@Milisav Bačinac

Sve je to tačno što ste rekli. Ali, svejedno, ako se ne preduzme ono što sam ispisao u prethodnom komentaru, DSS će se utrnuti kao dogorela sveća.

Ona je svakako dobrodošlo pojačanje i velika je stvar što ima petlju i volju da ovo piše, ali od samih pridika se stvar neće popraviti. Sem toga, moraš proizvoditi i praktikovati politiku koja nije u startu gubitnička, da bi mogao imati pun legitimitet kad kritikuješ oportuniste.Ljudi jednostavno moraju znati za šta "ginu", mora im se za to dati razlog. A očekivati od njih da padaju kao snoplje i "plinu u krvi" zbog trica i kučina je nerealno. U nekom smislu nije ni pristojno, liči na zaluđivanje.
Preporuke:
9
2
45 sreda, 24 avgust 2016 22:34
Ah
@Boško
-
"Objasni mi kako "promeniti svest" naroda koji dobija "domaće vaspitanje" od svojih degenerisanih i denacionalizovanih roditelja"
-
Ako pažljivo pročitate videćete ovu rečenicu -
'To se neće postići osvešćivanjem većine kojom je uvek lako manipulisati preko medija i podmićivanjem lažnim obećanjima.'

Drugim rečima nikada promene nisu dolazile čekanjem da se većina a kamoli ceo narod osvesti jer je to nemoguće. Treba da se osvesti i ohrabri dovoljan broj ljudi da izvede promene. Ma kako to izgledalo nemoguće sa narodom većinski ubijenim u pojam što nasleđem pristanka na manipulaciju što medijskim ispiranjem mozga, to nije nemoguće.
Da, teško je i pitanje je da li se može desiti bez spoljnog sticaja okolnosti ali alternativa je pristanak na polagano nestajanje (statistika kaže da Srbija gubi stotinjak ljudi na dan).
Početak je shvatiti ove neumoljive činjenice.
Recepta nema iako ima istorijskih paralela. Valjda su bar neki nešto naučili iz istorije ili će to morati nove generacije.
Preporuke:
10
0
46 sreda, 24 avgust 2016 22:37
hmm
Pre podne su komentare pisali uglavnom penzioneri, oni još uvek žive u samoupravljanju.Popodne su stigli stranački aktivisti s posla. I to je to.
Slažem se sa komentarima Boška i Stema.
Preporuke:
7
6
47 sreda, 24 avgust 2016 22:53
Knežević Milan
Boško
koje su mu zakonski i moralno ograničavale delovanje

Zakonski- bio je dužan da preduzme mere po saznanjima, koja je imao; nije preduzeo ništa.
Sledstveno- to baš i nije moralno, zar ne?
Taj čovek je, naprosto, politička kukavica. Ovo sve, posle njega- rezultati su tog kukavičluka; parada mufljuza, koje niko ne dira...

E sada što ti očekuješ da je Koštunica trebao da prebija i ubija političke protivnike, građane

Kada i gde sam to rekao?
Kako to, da čim spomenem odgovornost za nečinjenje- odmah krenu optužbe da planiram "izlete u Radovanjski Lug"?!
Otkud ta slepa vera, religijsko osećanje odanosti i tolerantnost za brljanje svojih, bez ikakve osude?
Politika nije religija; ne sme da bude dogmi, jer nju ne sprovode Bogovi, nego najsumnjivija stvorenja na planeti, Boško...
Niko ne sme da ima toliko poverenje.
Eto, i Novak ispade u prvom kolu na Olimpijadi!
Novak, eeej...
Preporuke:
11
8
48 sreda, 24 avgust 2016 22:57
Seljak Bezemljaš
Politika traži uspeh.
Zahtev za uspehom neminovno i prirodno stvara koteriju, kliku.Ostvarenje pojedinačnih interesa.
Ideja Vojislava Koštunice (pravna država,demokratija,državotvornost) nije prošla kod naroda. Masovni amaterizam i poluprofesionalizam,masovno postojanje ilegalne i poluilegalne imovine, slaba ukorenjenost privatne imovine, klijentelizam i potreba da se krediti ubacuju u ličnu potrošnju i da ne brojim dalje sve nabrojano i nenabrojano se osetilo neprijatno i ugroženo.
Taj unutrašnji osećaj neprijatnosti i ugroženosti spolja se iskazivao kao bujica kojekakvih primedbi, uglavnom poluistina, dakle žilavih laži.Stari je to mehanizam.Doći će vreme kada će se te ideje ostvariti ali partija ne može da čeka.
DSS mora da bude dosledan u svojoj igri.Odstupati samo taktički i na sporednom pravcu.
Preporuke:
6
11
49 sreda, 24 avgust 2016 23:19
Pobro
Komentator MILAN KNEZEVIC je dobrim delom u pravu. Da,Kostunica je itekako imao gresaka. Prvo,nije imao nimalo osecaja da proceni svoje bliske saradnike i shvati o kakvim se ljudima radi( ne odnosi se naravno na sve,al mnogi njegovi bliski saradnici su danas u SNS), s tim sto nije jedini stranacki lider koji je imao manjak osecaja za to. Njegove 2 vlade (2004-2007, i 2007-2008 ) su mozda i najbolje vlade Srbije u prethodnih 20-ak godina,al ne treba zaboraviti da su u to doba ministri bili Vuk Draskovic,Milan Parivodic i jos neki opskusrni i negativni likovi. Misljenja sam da je kasno povukao rucnu vezano za e. uniju,i da nije trebao cekati 2008 godinu,vec da je ranije (najbolje na pocetku) napravio vladu kojoj unija nije cilj. Jednostavno,nije najbolje iskoristio trenutak,i cesto je znao doneti pogresnu odluku nakon dugo vaganja(koalicije). I uprkos svemu nabrojanom,do sada boljeg premijera nismo imali..
Preporuke:
8
4
50 sreda, 24 avgust 2016 23:24
Boško
Ah
Ako pažljivo pročitate videćete ovu rečenicu -
'To se neće postići osvešćivanjem većine kojom je uvek lako manipulisati preko medija i podmićivanjem lažnim obećanjima.'

Drugim rečima nikada promene nisu dolazile čekanjem da se većina a kamoli ceo narod osvesti jer je to nemoguće. Treba da se osvesti i ohrabri dovoljan broj ljudi da izvede promene.


Mislim da oni koji redovno čitaju i prate komentare na NSPM čekaju samo da "predložimo rešenje" koje je jedino ispravno jer je "zasnovano na istoriji dokazano kao ispravno",

pa da nam umesto "imena" izađe sutra u novinama puno ime i prezime.

Naš osnovni problem je što je većina u stradiji "bivši komunisti" i "komunističko - socijalističko - demokratski" profiteri (u suštini ista kao i prva grupacija samo "podeljena u tri "partije")

jer ne zaboravite da "roditelji" "vaspitavaju" "svoju decu"

Gde naći dovoljno "ljudi" kada se deca vaspitavaju na posledicama denacionalizacije, opšte kriminalizacije i vulgarizacije.
Preporuke:
10
9
51 sreda, 24 avgust 2016 23:28
Seljak Bezemljaš2
Da li mi znamo šta su stvarne želje i pojedinca i naroda.Koju političku težinu imaju te želje.

Čitam zbornik radova francuskih istoričara ISTORIJA PRIVATNOG ŽIVOTA. Žan Vensan u BITI KOMUNISTA JEDAN OD NAČINA piše da se Komunistička partija Francuske šezdesetih godina zabrinula zbog odsutnosti sa sastanaka partijskih ćelija i slabe posećenosti mitinzima. Proletarijat se dočepao televizora (1954 0,8% 1969 71%)i sedi kući.
Francuska je za 30 godina učetvorostručila standard.Sirotmašna francuska je krajem šezdesetih vozila auto, imala televizor, veš mašinu, frižider.I kupila stan na rate.
Sve u svemu frižider i televizor uništili moćnu partiju.Veš mašina promenila ideologiju miliona.Rata za stan od komuniste napravila malograđana.
Kada se 80%energije dobijalo iz uglja sekretar partije Moris Torez tvrdio je da je radio kao rudar i da je sin rudara.Slikari su slikali rudara, pisci ga opisivali, filmove su o rudaru pravili.Boleli ga i žalili pa odjednom nikad čuli.
Preporuke:
6
5
52 sreda, 24 avgust 2016 23:48
neko
za ideologiju je neophodno biti dovoljno kulturno, ekonomski i vojno jak;

tako, na primer, sns-ov informer laze da kupujemo rusko oruzje a srbija vojno i ekonomski priblizava rusiji, dok u stvari srbija iz sve snage i punom brzinom ide u nato zbog prethodno pomenutih razloga;

av to vesto radi, zajedno sa slavicom djukic dejanovic, koja zapravo tome sluzi; ah, da, ona je i dobar strucnjak;

ideologije nema ako covek nije dovoljno svoj i svestan, a ovdasnji nisu uopste svoji nego su tudje ovce, pa ko se kako snadje; i to je jedna od tekovina ove vlade; uopste pritom ne ulazim u to sta je u prvoj recenici moguce, sta je realno i ostvarivo, a sta je iluzija;

na kraju krajeva, u srbiji sada zapravo ne postoji mogucnost za izbor vojnog saveza, sto se, ako dozvolite, moze procitati, a dobro je objasnjeno, na linku

http://fakti.org/rossiya/medija-menju/bondarev-u-mo-u-beogradu-sede-konsultanti-nato-pa-nije-realan-vojni-savez-srbije-sa-rusijom
Preporuke:
6
2
53 četvrtak, 25 avgust 2016 01:12
Dime01
Poštovana gospođo Trifković,
Obraćam Vam se kao član DSSa. Iskreno mi je žao što niste i Vi ušli u Skupštinu Srbije kao poslanik DSSa, jer mislim da biste doprineli reafirmaciji Stranke. Ovaj Vaš tekst je samo povod da iznesem svoje mišljenje o stanju u Stranci i o putu da se izvuče iz gliba u koji polako, ali sigurno tone. I ja sam se učlanio u stranku zbog gospodina Koštunice, ali ne zbog njegove ideologije, jer mi je od početka bilo jasno da on nikakvu ideologiju nema. Smatrao sam da je lično pošten i principijelan čovek, da je iskreno opredeljen za vladavinu zakona, prava i pravnu državu, kao i da se ozbiljno zalaže za očuvanje i jačanje narodnih i državnih interesa, a da mu lični interesi, pre svega materijalni nisu na prvom mestu. To mislim i danas uprkos njegovog političkog debakla. To što je sujetan i optrećen nekom svojom umišljenom istorijskom misijom nije mi smetalo. Ali tema je ideologija, pa prvo da malo tu izbistimo vodu. Ideologija podrazumeva, pre svega, da postoji ...
Preporuke:
21
5
54 četvrtak, 25 avgust 2016 01:15
Dime02
Ideologija podrazumeva, pre svega, da postoji socijalna grupa kojoj se obraća i na čiju podršku računa. Da malo pojasnim. Većina ljudi danas, a posebno mladi, imaju pogrešnu predstavu o Karlu Marksu. Misli se da je on bio nekakav komunista koji je imao neku svoju viziju, fiks-ideju da stvori komunističko društvo, da je bio vođa proletera. Ustvari, ništa od toga. On je poticao iz skromne građanske (da ne kažem buržoaske) porodice i imao je, kao vrlo inteligentan mladić, ambiciju da se afirmiše kao intelektualac i da se svojom pameću izbori za poziciju u tadašnjem nemačkom društvu. Stoga je studirao filozofiju, bio sledbenik najvećeg nemačkog filozofa Hegela i maštao da ga nadmaši. A onda je u jednom trenutku shvatio da je to besmisleno trošenje vremena i energije. Sinulo mu je kao Arhimedu „Eureka“ i napisao je u tezama o Fojerbahu čuvenu rečenicu: „Filozofi su svet samo različito tumačili, a treba ga ustvari menjati!“ i tu je došao do ključnog zaključka...
Preporuke:
22
5
55 četvrtak, 25 avgust 2016 01:18
Dime03
i tu je došao do ključnog zaključka na koga se osloniti da bi se stanje u društvu promenilo. Kad je mladi Karlo došao do tog zaključka prešao je Rubikon i dalje je sve bilo lako: za promene nisu oni koji koji su zadovoljni, ergo, treba se obratiti nezadovoljnima, boriti se za njihove interese i dobiti njihovu podršku. To je on zaključio u 19-om veku i nadalje delovao u tom pravcu. Nažalost, gospodin Koštunica u današnjim uslovima nije ni došao do tog zaključka, a kamo li da je pokušao da se obrati opljačkanom, ojađenom i poniženom narodu. Sve priče o državotvornoj stranci, o pravnoj državi, vladavini prava, integritetu, vojnoj i političkoj neutralnosti nisu dopirale do egzistencijalno ugroženog naroda koji uzvišene ciljeve ne vidi od šume potuljenih grabljivaca. Sve Koštuničine priče danas su daleko od naroda kao što je Hegelova filozofija bila pre dva veka. Gospođa Sanda je dolaskom na čelo DSS-a pokušala da „visoku politiku“ približi običnom čoveku, najavila je to nastupom na šabačkoj ili valjevsko
Preporuke:
21
4
56 četvrtak, 25 avgust 2016 01:21
Dime04
Gospođa Sanda je dolaskom na čelo DSS-a pokušala da „visoku politiku“ približi običnom čoveku – najavila je to nastupom na (mislim) valjevskoj televiziji. Treba pogledati tu emisiju, mesec dana po izboru. Vučić je odmah uočio odakle dolazi najveća opasnost i napad je krenuo iz tri glavna pravca. Najniži nivo su bili Informer i Šešeljeve motaže. Drugi pravac su bili tobož principijelni koji njoj i DSSu zameraju na nedoslednost, s jedne strane kritikuje SNS, a u Beogradu je u koaliciji sa njima, a treća grupa su oni oko Andreje i klovna Bakarca koji je optužuju za napuštanje „izvornih“ principa DSSa, a da niko ne pokuša da definiše te izvorne principe. Da li je Koštunica bio za predaju dela državne teritorije, za nepoštovanje Ustava, za korupciju oko Dubajia na vodi, za rasprodaju sistema koji ugrožavaju opstanak naroda i države, Telekom, EPS, zemlja, izvori vode, banje i sl.? Tu gđa Sanda i svi vi sa njom upadate u zamku da budete veći Koštunica od njega i da dokazujete da niste napustili
Preporuke:
22
3
57 četvrtak, 25 avgust 2016 01:23
Dime05
Tu gđa Sanda i svi vi sa njom upadate u zamku da budete veći Koštunica od njega i da dokazujete da niste napustili njegovu politiku. A što da je ne napustite – bila je uspešna!? Ovde ustvari mislim ne toliko na politiku koliko na njenu interpretacuju i približavanje ljudima. Niti imate racionalnih razloga da se držite nečega što „ne pije vodu“, niti imate moralnih obzira prem njemu s obzirom na način kako je napustio stranku, pa čak pokušao da je razbije vršeći pritisak na neke ljude da to i oni učine. Ja sam ustvari ogorčen na njega jer je napustio ljude koje je poveo pre 22 godine, ostavio ih na cedilu – samo sujetni cinik i mizantrop može biti tako bezobziran. Gospođo Trifković, ako pročitate ovo, predosećam da se mrštite. Dok ne budete u stanju da način napuštanja DSSa i pokušaj rušenja od strane g.K. objektivno ocenite nema spasa ni Vama i stranci. Druga osnovna greška koju je gđa Sanda učinila jeste što je čineći nadljudski napor da poveže pokidane konce obilazeći opštinske odbore propustila
Preporuke:
23
5
58 četvrtak, 25 avgust 2016 01:25
Dime06
Gđa Sanda je učinila nadljudski napor da poveže pokidane konce obilazeći opštinske odbore, ali je propustila da razgovara sa običnim članovima. Kontakti su bili samo sa gradskim i opštinskim odborima i sa ljudima nasleđenim od Koštunice, a ti ljude čine „sanitarni“ kordon između stranačkog rukovostva i članstva – kako neko reče „stranački baroni“ su sabotirali oživljavanje stranke. Umesto da se uklanjanje korumpiranih ljudi oko Andreje iskoriti da se održe novi izbori za opštinske i gradske odbore kao i za Glavni odbor i Skupštinu i da se izbor na sve funkcije uslovi obavezujućim prihvatanjem principa nesaradnje sa SNSom pokušalo se sa nekim kompromisom i glumom mira u kući stvori privid jedinstav i stabilnosti. Gangrena se ne leči lepim rečima već hirurškim zahvatom. Nimalo nisam optimista. Kako je moguće da onaj u Čačku izađe na izbore sa Veljom, a ne sa Boškom? Kakao je moguće da Vukosav smenjuje Maršićanina u medijima, a ne na sednici Predsedništva? Jedini spas za stranku je
Preporuke:
23
5
59 četvrtak, 25 avgust 2016 01:28
Dime07
Jedini spas za stranku je da onih 6 poslanika u Skupštini ostanu jedinstveni držeći se predizbornih obećanja i kao principijelna i bezkompromisna opozicija, bez obzira ko bude izabran za prdsednika. Ako novi predsednik pokuša da ih natera da menjaju politiku – treba da budu jedinstveni i da odbiju. Đorđu, Milanu, Slaviši i, naravno, Sandi verujem. Goricu i Dejana ne poznajem. A kad budete imali vremena pokušajte da definišete ideologiju DSSa i socijalnu grupu na koju će se ta ideologija oslanjati, a ja ću pokušati da budem optimista.
Preporuke:
23
3
60 četvrtak, 25 avgust 2016 01:36
Zvonimir Bgd o Kostunici 1
Uzivao sam citajuci komentare postovanih kolega, bez obzira na razlicite stavove. A mozda i bas zato. Kao retko kada, uglavnom nije bilo uvredljivih tonova. To mi posebno godi. Mozda je tome doprinela i autorka koja me je prijatno iznenadila svojim kritickim osvrtom na sopstvenu stranku. Sa najboljim namerama, cini mi se.

Dosta je ovde tema pokrenuto. Sasvim kratko, zadrzao bih se u vezi sa diskusijom o Kostunici.
Nisam nikada bio njegov glasac, imam i (svoje) razloge za to. Bez obzira na sve njegove promasaje, smatram ga rodoljubivim Srbinom. U sabranim Vikiliksovim depesama vidi se muka okupatora da se (i) njime posluzi kao instrumentom svoje politike. On to, po meni, jeste doduse bio sve do dolaska na vlast (u potpunosti), a zatim i do svog javnog politickog preobracenja (delimicno).
Medjutim, njegov politicki salto mortale je upravo okretanje od evrounijatskog fanatizma ka rodoljubivoj retorici koja ne pravi kompromise sa razbijacima Srbije.
Preporuke:
10
4
61 četvrtak, 25 avgust 2016 01:51
Zvonimir Bgd o Kostunici 2
O g.Kostunici je mnogo toga receno i napisano. Sa svih strana, kako iz inostranstva, tako i kod nas. Cesto zlurado, potcenjivacki, ponekad sa prevelikim poverenjem u njegovu drzavnicku moc, a najmanje objektivno, sto i nije neocekivano.
Manjak objektivnosti i inace je karakteristican u ovoj nasoj dolini suza. Narocito kada su politicari u pitanju. Narod ih ili dize u nebesa, ili ih baca u blato. Najcesce ovo drugo, ali posto ih je prethodno obozavao.

Moje (skromno) misljenje je da je i g.Kostunica jedan u mnostvu cestitih ljudi koji je dugo gajio iluzije o demokratskom Zapadu. Bila je to, zapravo, reakcija na tzv.autoritarne rezime Istoka. Medjutim, njegova velika vera u "pravnu drzavu", o kojoj je sanjao kao teoreticar i profesor prava, okrunjena je u njegovom suceljavanju sa zapadnim politicarima u svojstvu drzavnika. I ne samo sa inostranim politicarima, nego i kada je u praksi uocio sta znaci uhvatiti se u kostac sa domacom izbusenom i koruptivnom politickom scenom.
Preporuke:
10
4
62 četvrtak, 25 avgust 2016 02:10
Zvonimir Bgd o Kostunici 3
Kostunicine iluzije i zablude skupo su kostale i ovaj narod, ali i njega samog, cega je on, nadam se, svestan. Ako ni zbog cega drugog, a ono usled licnog suocavanja sa laznim demokratijama Zapada.
To njegovo suocavanje pocelo je odmah po dolasku na drzavnu funkciju. Isao bih tako daleko da pomisljam isto i za Z.Djindjica, u cijim su rukama bile realne poluge vlasti. S tim sto su njih dvojica sasvim razlicite licnosti, i politicki i privatno. Zapravo, na samom pocetku doslo je do njihovog otvorenog sukoba. Cini se da je Djindjic kao filozof romanticar i makijavelisticki pragmaticar zaostajao u shvatanju realnosti za pravnikom Kostunicom. Ali, Djindjicevo budjenje prekinuto je jednim hicem, mozda bas zato sto je imao one poluge.
Doduse, postoje vesti o ozbiljnim pripremama atentata i na Kostunicu, tokom jedne posete Sarajevu.
Kostunica je platio cenu svojih zabluda, ali je raspolucenost DSS-a upravo posledica istih. Ipak, Kostunicin amanet je - aktuelni ustav Srbije.
Hvala.
Preporuke:
13
4
63 četvrtak, 25 avgust 2016 12:41
Turas
@ Redi - Čovek je prisiljen da otuđi svoju prirodnu moć da bi realizovao svoj društveni interes."
Čime je prisiljen na otuđivanje ? U svemu što ste naveli ključno je POŠTENjE . Na zapadu je SNAGA u ZAKONU . Zato je - recimo - Nemac "pošten", jer poštuje ne samo zakon , već i društvene norme . Kod nas Srba , nema zakona (pogotovu za ljude u drž.službama). Gde je javašluk apsurdna je bilo kakva ideologija u vlastima .Kada radnik , gospon crveni , sve to oseti na koži , kako se ponaša ? I na kraju šta mislite , kako se ovakvo stanje rešava ?
Preporuke:
7
10
64 petak, 26 avgust 2016 09:24
Turas
@ Dime 07- Bravo za komentar . Znate kako naš narod ima običaj da kaže ; Čovek koji nema dece lišen je pored drugih i osećaja zajedništva .
Preporuke:
6
9
65 nedelja, 28 avgust 2016 21:01
Seljak Bezemljaš
U domen interesovanja SAD ušli smo 1912.g(Karnegijeva fondacija ružila balkanski rat i srpsku pobedu).
Od tada pa do danas Slobodan Milošević i Vojislav Koštunica behu omraženi američkom establišmentu.
Ta dvojica su najviše ružena i u Srbiji.
Kako se i zašto to spolja i iznutra povezalo?
Preporuke:
4
2
66 utorak, 30 avgust 2016 16:28
...2
Usudih se već jednom da iznesem blasfemičnu misao, da ne bi bilo zgoreg da odmereno pogledamo rezultate i SMa za koga NIKAD nisam glasao, ali ne sporim ni 1244 ni Srpsku, i drVK, za koga sam jedino i glasao, koji je sprečio bratoubilački rat i obračunavanje osmosedmice gubitnika sa pobednicima i koji odmerenošću, obrazovanošću, kulturom, antititoizmom od Ustava 74 dosledno hodi u politici u skladu sa samo i isključivo srpskim interesima.
Imajući u vidu Đinđićev poslednji intervju, zbog koga sam uveren, mu je stigao svileni gajtan sa Zapada, usuđujem se ustvrditi da ipak i pored svega nismo imali loše političare.

Najlošiji je upravo ovaj sad i ekipa oko njega, o njemu Briselski sporazum koji ni jedan od ove trojice ne bi ni pogledao dovoljno govori!
Preporuke:
4
1
67 utorak, 30 avgust 2016 16:35
...3
Prethodni komentator se upita kako to da su mrzitelji i Koštunice i Miloševića baštinici upravo američkih interesa svesno ili nesvesno svejedno (korisni idioti).
Zanimljiva je i podudarnost kada je ruženje naroda srpskog upitanju između 2srbijanaca i "rodoljuba" oba tabora frustrirana što narod ne uviđa njihovu "veličinu" i "dobrobit" koju nude te im ne udeljuje dovoljno poverenja, što narod u očima oba tabora kvalifikuje kao "glup".
Rezultat te frustriranosti su napadi na Koštunicu od radikala, mnogo žešći no na dojučerašnjeg druga im Vučića i Nikolića. Redovno se prisete toga koga je pustio iz zatvora, a zaborave da kažu da ne bismo imali ni hleba da jedemo ni čime da se grejemo, jer su amerikanci pripretili da neće stići pomoć razorenom njihovim bombama narodu ako ovi ne budu pušteni iz zatvora.
Podmetačina za podmetačinom, u skladu sa onom basnom DRŽTE LOPOVA!
Preporuke:
3
2
68 utorak, 30 avgust 2016 16:40
Vladislav Jovanović o Miloševiću, Nedeljnik
kada je dolazio Milan Panić - ja za tog čoveka nikada pre nisam čuo - i nekim drugim poslom sam došao kod Miloševića, on mi je rekao: "Znaš li ko će mi biti predsednik vlade? Milan Panić." Pitao sam ga ko je to, a on je rekao da je to naš privrednik, on će nas pomiriti sa Amerikom, on će nam uvesti moderni američki kapitalizam
Preporuke:
3
0
69 utorak, 30 avgust 2016 16:45
...3
Svakako sva trojica imaju drugu zajedničku zabludu - a to je Zapad, njihova ekonomija, njihova demokratija i u krajnjoj liniji vrednosti u koje su oni verovali da Zapad poseduje.

Ilustracija da se Sloba divio efikasnosti kapitalizma i da mu je bila prva saradnica Borka Vučić, koja je bila na ti sa Rokfelerom i za koju je američki ambasador rekao da ni dlaka sa glave posle 5 oktobra ne sme da joj padne, ili već poznati slučaj Stanišić, samo potvrđuje zajedničke zablude sa Đinđićem i Koštunicom neočekivano upravo Slobodana Miloševića!
Preporuke:
3
2

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner